Best Paper Award díjat nyert karunk egyik dékánhelyettese
Az idén 47. alkalommal megrendezett SEFI konferenciának a BME adott otthont szeptember közepén. Csaknem négyszázan vettek részt az európai mérnökképzés szakértőinek legnagyobb seregszemléjén, a Műegyetemen.
A SEFI, az európai mérnökképzési társaság, a műszaki felsőoktatási intézmények egyik legnagyobb szakmai hálózata, melynek célja, hogy hozzájáruljon a mérnökképzés fejlesztéséhez, valamint a mérnökképzés társadalmi és szakmai pozíciójának emeléséhez. A hálózat tagjai tizenkét munkacsoportban tevékenykednek, mint például a mérnöktovábbképzés, tantárgyfejlesztés, STEM-tárgyak oktatása, infokommunikációs technológiák, nők a mérnöktudományokban vagy szakmaetika.
Az idén 47. alkalommal megrendezett nagyszabású konferencia töretlen sikernek örvend, minden évben több száz európai és kontinensen kívüli résztvevőt vonz, a PhD hallgatóktól a professzorokon át a céges képviselőkig, akiknek fontos a jövő mérnökeinek képzése, a hatékony oktatás és a jó minőségű hallgató állomány.
A konferencia szervezéséről a BME GTK Műszaki Pedagógia Tanszék habilitált egyetemi docensét, a MellearN egyesület egykori ügyvezetőjét és alapítóját Dr. Kálmán Anikót kérdeztük: „Egyetemünk rektora Józsa János jelölt ki mint felelős személyt, mivel már 2012 óta dolgozom a SEFI-vel és immár a második mandátumomat töltöm a vezetőségben (2014 – 2017. és 2017 – 2020.). A konferencia szakmai hátterének a kidolgozásával „Complexity is the new normality „–és a tudományos bizottság hazai irányításával bíztak meg.
A konferencia keretében karunk tudományos és nemzetközi kapcsolatokért felelős dékánhelyettese, Prof. Zilahy Gyula és társszerzője Prof. Zsóka Ágnes (Budapesti Corvinus Egyetem) az „Innovative methods of teaching Sustainable Development” (Innovatív módszerek a fenntartható fejlődés oktatásában) című előadásukkal a legjobb „concept paper” kategóriában elnyerték a rendezvény fődíját.
Előadásuk témájáról, amivel már a ’90-es évek óta foglalkoznak munkatársával, Zilahy Gyula nyilatkozott a bme.hu-nak: „Olyan új tantárgyakat fejlesztünk, amelyek kifejezetten a fenntarthatóság oktatására alkalmasak. A hagyományos, frontális képzés helyett ezek szimulációkra, játékokra vagy külső szereplők – civil szervezetek – bevonására épülnek.”
A konferenciáról készült részletes beszámoló ezen a linken olvasható.
A konferencia saját honlapján pedig további érdekes információk érhetők el.