Több mint száz nemzetközi hallgató részvételével került megrendezésre – hallgatók szervezésében és a Gazdaság és Társadalomtudományi Kar támogatásával – a BME Model United Nations első konferenciája 2018. április 5. és 7. között a BME GTK Q épületében.
Az ENSZ-modellezés középiskolás diákok és egyetemi hallgatók számára kifejlesztett szerepjáték, ahol a résztvevők képviselőként, bizottsági tagokként vagy nemzetközi szervezetek szerepében ismerik meg a nemzetközi politika működését. A BME MUN résztvevői az ENSZ szabályrendszerét, struktúráját szimulálva bizottságokban vitatják meg a világ aktuális, számos terület együttműködését igénylő problémáit. A modellezés elsődleges célja egy olyan tanulási folyamat, melyen keresztül a résztvevők megtanulják az együttműködés szabályait, egymás véleményének elfogadását, fejlesztik a vita-és érdekérvényesítő képességüket – mindezt angol nyelven. Ehhez sok kitartás, felkészülés és elhivatottság szükséges.
A konferencia résztvevői öt bizottságban tárgyaltak, minden bizottság más és más témában folytatott vitákat. A delegáltak olyan aktuális problémákra próbáltak megoldást találni, mint a jemeni polgárháború, az európai migrációs probléma és menekültválság vagy a rohingyai krízis.
A csütörtöki nap záróprogramja a készségfejlesztésre fókuszált, az edUcate szakemberei tartottak workshopot a konferencia résztvevői számára.
A szakmai programok mellett jutott idő a csapatépítésre és a kulturális programokra is.
A konferencia statisztikája több mint 100 résztvevő, 35 különböző nemzetiség, 5 bizottság, 3 intenzív nap és 1 összetartó közösség.
Az esemény sikeréről az munplanet.com, a világon rendezett Model UN konferenciákat bemutató és segítő internet oldal is kiemelt hírként számolt be.
A program lebonyolításában közreműködött a BME GTK, a Heller Farkas Alapítvány, a Study in Hungary, az eeStec, az edUcate, a Budapest Bridge és az AEGEE Budapest.