2024. szeptember 26, csütörtök
Az Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért (EMOK) Bíró-Szigeti Szilviát, a BME docensét választotta új elnökévé. A Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszékén tanító szakember szeptember 1-jétől tölti be a posztot. A felügyelőbizottságba is bekerült a tanszék egyik oktatója, jelesül Szalkai Zsuzsanna.
Az EMOK mintegy 30 évvel ezelőtt alakult meg a hazai felsőfokú oktatási intézmények kezdeményezésére. Jelenleg is az összes, a marketing oktatásában érintett hazai felsőoktatási intézmény képviselteti magát a szervezetben, intézményi és egyéni tagság szintjén egyaránt. Az egyesület célja, hogy a marketingszemléletet terjessze, a szakma ismertségét és elismertségét növelje, a marketingoktatást és -kutatást támogassa, valamint annak gyakorlati eredményességét erősítse.
A BME GTK 2022 óta az EMOK pártoló tagja, de az egyetem oktatói szinte a kezdetektől részt vettek annak munkájában. Az egyesület számos, a tudásmegosztást támogató rendezvényt szervez, így tudományos konferenciát, workshopokat, illetve az MTA-val együttműködésben szakmai napot. A hallgatókat, doktoranduszokat az intézményi partnerek segítségével, többek között diplomamunkák díjazásával, ingyenes vagy kedvezményes konferenciarészvételekkel támogatja.
Bíró-Szigeti Szilvia az elmúlt három évben elnökségi tagként dolgozott, elnöki megbízatása három évre szól. Már 2015-ben a főszervezője volt az akkor a Műegyetemen tartott éves EMOK-konferenciának, amelyet jövőre ismét a BME-n tartanak majd. “Az elnökség a most induló ciklusban a szervezeti együttműködések bővítésére és a nemzetköziesedésre kíván fókuszálni. Ennek fontos eleme a 2025-ös éves konferencia” – mondta a bme.hu-nak az új elnök.