Kiemelkedően magas átlagpontszámok és felvételi létszámok az Egyetemen – legnépszerűbb képzések közé tartozik a Nemzetközi gazdálkodás alapszak
július 27, 2020
GTK-s tárgyakkal bővült az Erasmus Mundus közös mesterképzések megújult (ME3+) programja
július 28, 2020

Ifiegyetem GTK szemüvegen keresztül: Digitális szabadulószobák és szemmozgáskövetés világával ismerkedhettek meg a programsorozat idei résztvevői

A múlt héten lezajlott a harmadik alkalommal megrendezésre kerülő Ifiegyetem tábora, amelyen az Egyetem összes kara képviseltette magát azzal a céllal, hogy a programon résztvevő 9-11. osztályos diákcsoportokat megismertesse a BME-n oktatott-kutatott területekkel és az egyetemi élettel.

Az első napon a szervezők bemutatták a BME-t a résztvevőknek, az itt zajló egyetemi életet, tehát a programsorozat az egyetemi campus megismerésével kezdődött. A következő napokban pedig tematikus rendben bemutatásra kerültek a BME főbb oktatási-kutatási területei, egyrészt nagyobb előadások keretein belül, másrészt pedig az előadások témaköréhez kapcsolódó párhuzamos szemináriumok (gyakorlati foglalkozások) segítségével, amelyből Karunk munkatársai is kivették a részüket.

Dr. Molnár György (egyetemi docens) és Orosz Beáta (PhD hallgató) a Műszaki Pedagógia Tanszék Digitális pedagógia és kultúra területen kutató munkatársai izgalmas előadást tartottak a „Digitális szabadulószobák az oktatásban, avagy hogyan juthatsz be okosan a BME-re?” címmel. A résztvevő diákok így megismerkedhettek a digitális kultúra főbb tendenciáival és hatásaival, a digitális tér és korszerű Információs és Kommunikációs Technológia (IKT) eszközeivel és rendszereivel, a digitális generációs elméletek modelljeivel, a fordított oktatás módszerével és a digitális szabadulószoba módszertani megoldásaival. A diákok útravalóul kaptak néhány jó tanácsot is a BME-re való bekerüléshez, illetve azzal kapcsolatban, hogy hogyan is érdemes tanulni majd az egyetemi környezetben.

A GTK szemináriumok keretein belül pedig két alkalommal a 14-17 éves korosztály megismerhette a szemmozgás-követéses technológiákkal kapcsolatos legfőbb tudnivalókat, miközben az eszközöket is kipróbálhatták. A legfontosabb elméleti tudnivalókat és a laborlátogatást Szabó Bálint kollégánk ismertette, az Ergonómia és Pszichológia Tanszék ember-számítógép interakció tudományterületének egyetemi tanársegédjeként. A szemináriumok keretein belül az emberi látás alapismeretei mellett, a szemmozgás-követés alkalmazási területei kerültek bemutatásra játékos keretek között.