GTK Családi Sportnap – 2024.03.28.
március 11, 2024
Betekintés a mérnöknők mindennapjaiba – GTK-s “Élő könyvtár”
március 14, 2024

Jutalom a reklámok megnézéséért? – Interjú Szubi Benjaminnal

Írta: Hőrich Ákos

Szubi Benjamin a blockchain és a marketing kapcsolatát vizsgálta a TDK dolgozatában, melyet Dr. Tófalvy Tamás témavezetésével készített el.

Mi motivált abban, hogy belevágj a TDK-ba?

Dr. Csordás Hédi Virág tanárnő tartott egy ösztönző beszédet arról, hogy milyen jó ösztöndíjakat lehet a TDK-val szerezni, illetve, hogy mekkora elismerést jelent a konferencián való részvétel. Szakmailag is egy jó tapasztalat, és ha olyan témát választunk, melyet hosszútávon tovább lehet fejleszteni, akkor adott esetben a diplomamunka felét is ki tudja tenni.

Hogyan találtad ki a témádat, miért ezzel kezdtél el foglalkozni?

A dolgozatomban arról volt szó, hogy ha a blockchain-t a marketingbe implikáljuk, akkor a cégek képesek lennének fizetni vagy valahogyan jutalmazni a reklám beazonosítható nézőjét azért, hogy megnézte az adott reklámot. A digitális vonal nálam korábban is jelen volt, mert az alapképzésen Gazdálkodás- és menedzsment szakra jártam, ahol szintén a cookie-k marketing és gazdasági vonzatait vizsgáltam, erről írtam szakdolgozatomat. Úgy gondoltam, ha már foglalkoztam a sütikkel, miért ne vihetném tovább ezt és mutathatnám be a blockchain oldalt. Az elképzelés érdekes volt, de kihívásokkal teli, mert viszonylag kevés szakirodalom állt a rendelkezésemre: a blockchainről és a marketingről külön-külön sok forrás volt, de a kettőnek az ötvözetéről már jóval kevesebb. Nincs annyira benne a gyakorlatban ez a téma, de talán ez volt a szépsége. 

Hogyan gondolsz vissza a dolgozatírásra és előadásra?

A dolgozat megírását élveztem és a Tófalvy Tamással való együttműködés is remek volt. Az előadás része pedig kifejezetten tetszett, mert egyébként is szeretek kiállni és elmesélni a kutatásomat, amit egy munka során végeztem. Összességében mindenkinek tudnám javasolni a TDK-t, én nagyon jó élményeket szereztem.

Az interjú a Szociológia és Kommunikáció Tanszék másodéves alapszakos, Újságírás 2. kurzusának keretei között készült.