Az EELISA szövetség „A fenntartható fejlődés tanítása: a diszciplináris oktatástól a tanulási eredmény megközelítéshez” címmel tartott workshopot június 28-án az École des Ponts ParisTech szervezésében. A programnak a Karunk is aktív előkészítője volt. A műhelymunka online és személyesen is követhető volt, melyen az EELISA szövetség több partneregyetem képviselője is részt vett, többek között a FAU, ITU, és az UPM kollegái. Karunkat és egyetemünket Barna Orsolya nemzetközi koordinátor képviselte személyesen a workshopon, amelynek fókuszában a fenntartható fejlődéshez kapcsolódó mérnöki készségek álltak.
Ma már egyre nagyobb az elvárás a mérnökökkel szemben, hogy integrálják a fenntartható fejlődési gyakorlatokat, kérdéseket a termékek és szolgáltatások tervezésébe, építésébe, üzemeltetésébe, valamint karbantartásába. Bár a fenntartható fejlődést csaknem 40 évvel ezelőtt határozták meg, 2015-ben az ENSZ fenntartható fejlődési céljai és az éghajlatváltozásról szóló párizsi megállapodás révén új lendületet kapott. A közelmúltban különböző készség- és tanulási eredménykeretek jelentek meg a fenntartható fejlődés oktatására.
A műhelymunka két célkitűzés köré szerveződött, az egyik az EELISA-tagok közötti egyetértés elősegítése a fenntartható fejlődés támogatásához szükséges mérnöki készségekkel kapcsolatban. A másik olyan sikeres tapasztalatok megosztása, amelyek az EELISA-hálózat tagjai között megismételhetők.
A műhelymunka délelőttjén bemutatták a legfontosabb fenntarthatósági kompetencia meghatározásokat, így az Európai Bizottság Fenntarthatósági Kompetencia Keretrendszerét, és az UNESCO által meghatározott fenntarthatósági tanulási célokat. A jelenlevő egyetemi partnerek pedig a saját helyi kezdeményezéseiket és jó gyakorlataikat osztották meg a résztvevőkkel.
A vállalati szféra is képviseltette magát az eseményen. Ugyanis a Deloitte, a Schneider Electric, a KPMG, és a Mol magyarországi fenntarthatósági szakemberei, egy online kerekasztal beszélgetésen, a vállalati oldalról felmerülő fenntarthatósági kompetencia igények témáját járták körül.
A program lezárásaként a résztvevők meghatározták a legfontosabb teendőket a közeljövőre a fenntarthatósági mérnöki készségek integrálási lehetőségeivel kapcsolatban.
Az EELISA szövetség távlati célja, hogy egy európai diplomát fejlesszen az európai mérnökök következő generációja számára, ami révén olyan szakemberekké és elkötelezett polgárokká válnak, akik készen állnak arra, hogy interdiszciplináris, többnyelvű, sokszínű és páneurópai környezetben is dolgozzanak. Olyan mérnökökké váljanak, akik hozzájárulnak Európa igazságos, fenntartható és virágzó társadalommá alakításához, amely egy modern, és erőforrás-hatékony gazdasággal rendelkezik. Ezzel összhangban szervezik az EELISA diszciplináris kiszélesítéssel foglalkozó műhelymunkákat, hogy a kutatás, az oktatás, az ipar és a társadalom szereplőit bevonják a diszciplináris kiszélesítés folyamatába.