Danube Cup 2021
április 16, 2021
35. OTDK – GTK-s eredmények
április 26, 2021

Országos Tudományos Diákköri Konferencia 2021 

Március 29-én kezdetét vette a XXXV. OTDK, ami egészen május 19-ig tartja lázban a hallgatókat az egész országban. A kétévente megrendezett esemény 16 szekciójának (idén összesen) 487 tagozatában adnak elő a hallgatók, amelyek között 48 GTK-s gondozású téma található, ami mögött 54 szerző több éves kitartó kutatómunkája áll.  

Az Agrártudományi; az Állam- és Jogtudományi; a Fizika, Földtudományok és Matematika; a Humán Tudományi; az Informatikatudományi; a Művészeti és Művészettudományi; az Orvos és Egészségtudományi; a Társadalomtudományi; valamint a Testnevelés és Sporttudományi szekciók már lezajlottak. A Társadalomtudományi szekcióban 5, a Testnevelés és Sporttudományi szekcióban 4 előadással képviseltette magát a GTK.

Az idei OTDK rendezvénynek jelenleg a Had és Rendészettudományi; a Pedagógiai, Pszichológiai, Andragógiai és Könyvtártudományi; a Tanulás- és Tanításmódszertani – Tudástechnológiai szekciói zajlanak éppen, utóbbi kettőn Karunk 9 hallgatója vesz részt. 

A Biológia; a Kémia és Vegyipari; a Közgazdaságtudományi; a Műszaki Tudományi szekciók pedig még hátra vannak. Ezek közül az utóbbi két tudományterülethez köthetően 30 GTK-s téma hallgatható meg nyilvánosan a különböző egyetemek által szervezett online diákköri konferenciák keretein belül. 

Nagyon büszkék vagyunk minden előadónkra, hogy idáig eljutottak és köszönjük, hogy kutatásukkal minket is képviselve színesítik a rendkívül változatos programtervezeteket!  

GTK-s témák szekciónkénti bontásban (OTDK 2021)

 Szekció Tagozat Téma Szerző(k): Témavezető(k): 
1.KözgazdaságtudományiFenntartható fejlődés – társadalom, fenntarthatóság makro perspektívábanVállalati finanszírozású ösztöndíjprogramok MagyarországonBaló VeraDr. Csiginé Nagypál Noémi
adjunktus, BME GTK
2.KözgazdaságtudományiFenntartható fejlődés – társadalom, fenntarthatóság makro perspektívábanThe Web of Life – Essay on the Potential Effects of a Networks-Based Ecosystem-Model on Modern AgricultureNoszály Bettina Blanka  Hortay Olivér
PhD hallgató, BME GTK
Molontay Roland
tudományos segédmunkatárs, BME TTK
3.KözgazdaságtudományiFenntartható fejlődés – település-környezetAz energiaszegénység helyzete MagyarországonDömők Adrienn Manna
Huszár Ivett
Hortay Olivér
PhD hallgató, BME GTK
Szőke Tamás
PhD hallgató, BME GTK
4.KözgazdaságtudományiFenntartható fejlődés – település-környezetBudapest kerületeinek elemzése környezeti indikátorok alkalmazásávalJäger Bettina SzimonettaDr. Buzási Attila
tanszékvezető-helyettes, adjunktus, BME GTK
5.KözgazdaságtudományiFenntartható fejlődés – település-környezetMekkora az energiaszámla? – Lakossági fűtési energiahordozók felhasználásának gazdasági összefüggései Közép-Kelet EurópábanSomogyi RékaDr. Pálvölgyi Tamás
egyetemi docens, BME GTK
6.KözgazdaságtudományiFenntartható fejlődés – település-környezetUtópia vagy disztópia? A jövő városai a klímaváltozás és az Internet of Things korábanVályi-Nagy Erzsébet DóraSzalmáné dr. Csete Mária
egyetemi docens, BME GTK
7.KözgazdaságtudományiFenntartható fejlődés – zöld vállalati gyakorlatokA Tisza II. Hőerőmű kis és közepes moduláris atomerőművel (SMR) történő helyettesítésének vizsgálataMolnár JánosSzőke Tamás
PhD hallgató, BME GTK
8.KözgazdaságtudományiFenntartható fejlődés – zöld vállalati gyakorlatokFenntartható szálláshelyek jelene és jövőjeSzijártó Boglárka CsillaDr. Valkó László
címzetes egyetemi tanár, BME GTK
9.KözgazdaságtudományiGazdaságpolitika – a gazdaságpolitika elméleti és gyakorlati kérdéseiKlasszikus növekedéselméleti modellek vizsgálata a legújabb stilizált tények függvényébenZsiros ÁdámDr. Ligeti Zsombor
egyetemi docens, BME GTK
10.KözgazdaságtudományiKommunikáció, médiaMennyit ér egy videó a YouTube-on? – Az Európai Unió DSM irányelvének hatása a YouTube-raLopez-Müller JenniferDr. Lehóczki Zsófia
tanársegéd, BME GTK
11.KözgazdaságtudományiMarketing – fogyasztói magatartásA digitális detox és az önkontroll összefüggéseBardóczy TiborDr. Bernschütz Mária
adjunktus, BME GTK
12.KözgazdaságtudományiMarketing – marketingkommunikációEgy koreai kozmetikumokkal kereskedő kisvállalkozás (szeretet)márkázási lehetőségeiMolnár TimeaDr. Bíró-Szigeti Szilvia
egyetemi docens, BME GTK
13.KözgazdaságtudományiMarketing – ügyfél-elégedettség A liberalizált magyar vasúti személyszállítási piac iparági környezetelemzéseKertai ÁdámDanó Györgyi
tanársegéd, BME GTK
14.KözgazdaságtudományiMarketing – ügyfél-elégedettségA felsőoktatás minőségének méréseMerkei DóraErdei János
mesteroktató, BME GTK
15.KözgazdaságtudományiMarketing – vásárlási döntési mechanizmusokA kevesebb több? – A limitált kiadású termékek hatása a fogyasztói magtartásraGyőri Luca AndreaDr. Petruska Ildikó
egyetemi docens, BME GTK
16.KözgazdaságtudományiMarketing – vásárlási döntési mechanizmusokBelső vagy külső motiváció okán lennének tudatosabbak a fogyasztók?Takács FanniDr. Bernschütz Mária
adjunktus, BME GTK
17.KözgazdaságtudományiPénzügy – pénzügyi intézményrendszerA monetáris politikai szabályok változása, különös tekintettel a Bank of England politikájáraPapp GergelyDr. Novák Zsuzsanna
adjunktus, BME GTK
18.KözgazdaságtudományiPénzügy – vállalati pénzügyek„Előrejelezhető-e a csőd? A pénzügyi mutatószámok szerepe a kimentési gyakorlatban a 2008-as globális válság tapasztalatai alapján”Klausz AdriennDr. Novák Zsuzsanna
adjunktus, BME GTK
Dr. Orlovits Zsanett
egyetemi docens, BME GTK
19.KözgazdaságtudományiStratégia és változásvezetésGondolkodj globálisan, cselekedj lokálisan: Környezettudatos stratégia implementálásának lehetőségei az ESTIEM esetébenHorváth Rebeka DorinaDóra Tímea Beatrice
tanársegéd, BME GTK 
20.KözgazdaságtudományiTerületfejlesztésBarnamezős területek Budapesten – Közvágóhíd és környékének fejlesztési koncepciójaBozsoki FruzsinaDr. Szabó Mariann
adjunktus, BME GTK 
21.KözgazdaságtudományiTőke- és pénzpiacok – hazai piacok és módszertani elemzésekTőzsdei vizualizációk értékelése szemkövetéses módszerrelBene Sára Póra András
tanársegéd, BME GTK
Szabó Bálint
tanársegéd, BME GTK
22.KözgazdaságtudományiTőke- és pénzpiacok – nemzetközi piacokSmart Green Investing: How to Make Sustainability a More Profitable ChoiceStempler Balázs Póra András
tanársegéd, BME GTK 
23.KözgazdaságtudományiVezetés és magatartásKorszerű vezetési filozófiák és eszközök megjelenése a hazai vállalkozásoknálSedlák Richárd Dr. Topár József
egyetemi docens, BME GTK
24.Műszaki TudományiAdditív technológiákErgoterápiás segédeszköz fejlesztése 3D nyomtatott technológiávalCzirkó Viktória
Deli Csilla Rita
Kling Anna
Pulay Márk
tanársegéd, BME GTK
25.Műszaki TudományiIpari termék- és formatervezésTovább, tovább, elfogadom, futtatás, avagy az egyetemi licenszű szoftverek telepítési nehézségeiBór Dorina
Etzler Éva
Galbács Márton
Dr. Lógó Emma
oktatási dékánhelyettes, egyetemi docens, BME GTK
26.Műszaki TudományiIpari termék- és formatervezésElső szoftverhasználatot segítő (user onboarding) megoldások hatékonyságának vizsgálatMegyeri MáriaSzabó Bálint
tanársegéd, BME GTK
27.Műszaki TudományiKözlekedésüzem I.Adatgyűjtés fontosságának, lehetőségének vizsgálata a városi tömegközlekedésbenAntal PéterTóth Áron
tanársegéd, BME GTK
28.Műszaki TudományiMűszaki menedzsmentMúzeumlátogatási szokások vizsgálata a koronavírus idején – A virtuális múzeumok felhasználói megítéléseCzeglédy Karola Luca
Jakabovics Luca
Magyari Éva Anna
Szabó Bálint
tanársegéd, BME GTK
29.Műszaki TudományiMűszaki menedzsmentKépekkel támogatott rendszer használhatósági skála (P-SUS) szoftveres változatának kialakítása és megbízhatósági vizsgálataPaulics LillaSzabó Bálint
tanársegéd, BME GTK
30.Műszaki TudományiVízmérnöki tudományokA Molnár János barlang vízkészletének vizsgálata ivóvízként történő felhasználásraBalogh SzonjaDr. Kósi Kálmán
címzetes egyetemi tanár, BME GTK
Dr. Szieberth Dénes
egyetemi docens, BME GTK
31.Pedagógiai, Pszichológiai, Andragógiai és KönyvtártudományiAlkalmazott pszichológia I.A pénz (nem) boldogít (?): A jóllétet meghatározó faktorok dominanciájának vizsgálata a különböző karrierperiódusok tekintetébenKiss KittiDr. Kun Ágota
egyetemi adjunktus, BME GTK
32.Pedagógiai, Pszichológiai, Andragógiai és KönyvtártudományiAlkalmazott pszichológia III.Egyetemi teljesítmény előrejelzése pszichológiai faktorok és korábbi tanulmányi eredmények alapjánStumphauser NóraDr. Séllei Beatrix
adjunktus, BME GTK
Molontay Roland
tudományos segédmunkatárs, BME GTK
33.Pedagógiai, Pszichológiai, Andragógiai és KönyvtártudományiAlkalmazott pszichológia III.Identitáskrízis és munkaértékek a kibontakozó felnőttkorú IT szakemberek körébenTomku GyörgyBalogh Blanka
PhD hallgató, BME GTK
34.Pedagógiai, Pszichológiai, Andragógiai és KönyvtártudományiAlkalmazott pszichológia III.Értelmes munka és autonómia – Kibontakozó felnőttkorú munkavállalók vizsgálata aspirációs és egzisztenciális pszichológiai megközelítésbőlTomku GyörgyBalogh Blanka
PhD hallgató, BME GTK
35.Pedagógiai, Pszichológiai, Andragógiai és KönyvtártudományiSzemélyiséglélektan I.A mindfulness egy új formája: Autonóm Szenzoros Meridián VálaszSóvágó LillaNagy Eszter
tanársegéd, BME GTK
36.Tanulás- és Tanításmódszertani – TudástechnológiaiA tananyagfejlesztés elmélete és gyakorlata a szaktárgytanításbanMikro-tartalmakra épülő közösségi rendszer fejlesztése a nyitott tananyagfejlesztés és a szakképzés támogatásáraBaranyai Előd ZsoltDr. Benedek András
egyetemi tanár, BME GTK
37.Tanulás- és Tanításmódszertani – TudástechnológiaiA tanulás háttértényezői II.A képi megjelenítés szerepe és megnyilvánulási formái az oktatásbanSebestyén MarcellDr. Molnár György
egyetemi docens, BME GTK
38.Tanulás- és Tanításmódszertani – TudástechnológiaiGamifikációOnline oktatási környezetben is alkalmazható élménypedagógiai elemek megjelenítése a gazdasági szakképzésbenHajdu VandaNagy Katalin
tanársegéd, BME GTK
39.Tanulás- és Tanításmódszertani – TudástechnológiaiTanulás, tanulástámogatás a felsőoktatásban II.Statistical analysis of the reformed BME SET systemLukáts Gergely DánielBerezvai Zombor
tanársegéd, BCE
Molontay Roland
tudományos segédmunkatárs, BME GTK
40.TársadalomtudományiMédia- és kommunikációtudomány I.A parallel vágási technika hatásai a nézőreÁdám Csaba DánielGyarmathy Ákos
tanársegéd, BME GTK
41.TársadalomtudományiMédia- és kommunikációtudomány I.A képi irónia megjelenése albumborítókonBoronyák NóraDr. Bárány Tibor
adjunktus, BME GTK
42.Társadalomtudományi Média- és kommunikációtudomány VI.Mennyire hatásos a Thunberg-jelenség?Marek BertramEgres Dorottya
tanársegéd, BME GTK
43.TársadalomtudományiMédia- és kommunikációtudomány II.Az önreprezentáció árnyalataiMátyus Barbara VirágDr. Janky Béla
egyetemi docens, BME GTK
44.TársadalomtudományiMédia- és kommunikációtudomány IV.Nóra és a nézők – professzionális és laikus színikritikák az online térbenNagy ZsófiaDr. Bárány Tibor
adjunktus, BME GTK
45.Testnevelés- és SporttudományiA sport egészségtudományi aspektusai II.Étkezési zavarok a sportolók, célzottan a kézilabdások körébenPorobic ZitaBartha Zsolt
testnevelő tanár, ig. helyettes, BME GTK
46.Testnevelés- és SporttudományiInnováció a sportbanMagyar bajnoki labdarúgó-mérkőzések eredményének előrejelzése valószínűségi és gépi tanulási modellekkelPintér József
Ragács Attila
Molontay Roland
tudományos segédmunkatárs, BME GTK
47.Testnevelés- és SporttudományiInnováció a sportbanAdatvizualizációs eljárások fejlesztése a sportanalitikábanRácz LászlóBartha Zsolt
testnevelő tanár, ig. helyettes, BME GTK
48.Testnevelés- és SporttudományiSportmenedzsment, sportgazdaság II.Kézilabda-bajnokságok végeredményének megállapítása vis maior helyzetbenRácz LászlóBartha Zsolt
testnevelő tanár, ig. helyettes, BME GTK