A 2020/2021-es tanév tavaszi félévére az MNB és a BME együttműködésében kiírt játékfejlesztési pályázatára 16 csapat nevezett, amelyből 8 csapat mutatta be a fejlesztését a március 9-i döntőben. A csapatoknak számos feladatuk volt a döntőt megelőző hétvégén: webalapú mobiljátékot kellett fejleszteniük és dokumentálniuk, demonstrációs és pitch videót kellett készíteniük. Ezeknek a sikeres teljesítésében a design sprintet megelőzően a GTK több oktatója (dr. Lógó Emma, Orbulov Vanda és Tóth Áron – ERG illetve dr. Danyi Pál és Borbély Viktor – MVT) és az AutSoft munkatársa (Csukás László, senior UX designer) online intenzív képzésen készítette fel a csapatokat a megmérettetésre.
A döntőre 2021. március 9-én szintén online módon, a csapatok és a szakmai zsűri interaktív részvételével került sor, ahol minden csapat egy videóban mutatta be ötletét, illetve a kifejlesztett játékot működés közben, majd a zsűri kérdéseire válaszoltak. Az eseményt Szombati Anikó, az MNB Digitalizációért és FinTech szektor fejlesztéséért felelős ügyvezető igazgatója nyitotta meg. A zsűriben rajta kívül Bernáth Julianna, a Pénziránytű Alapítvány oktatási igazgatója, Hergár Eszter, az MNB Társadalmi kapcsolatokért felelős igazgatója, Trifonov Gergely, a Digitális Diákszéfet fejlesztő ThinkZee Kft. ügyvezető igazgatója, dr. Danyi Pál, a BME GTK Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék egyetemi docense és Csukás László, az AutSoft senior UX dizájnere vettek részt.
A nyertes csapatok által készített pályaművek esetében a zsűri kiemelte a technológiai megoldások és a játékmenet mellett a sprint során tanúsított jó időbeosztást és az eredmények szakszerű, a pitch szabályainak megfelelő bemutatását is.
A fődíjat a nuku.club (BME-VIK) csapat tagjai nyerték. Különdíjazott lett a Ki ad nekem pénzt (BME GPK) csapata, illetve technológia különdíjat kapott a VéPéKá (BME-VIK) csapata, a legjobb játékmenet különdíját pedig a Lended (BME-VIK) csapata nyerte el.
Minden csapatnak gratulálunk és további sikereket kívánunk!