Dr. Zacher Gábor a Roller Clubban
május 9, 2016
Eldőlt, hogy kik képviselik a BME-t a Coca-Cola Teqball CUP-on
május 12, 2016

Az Országos Mentőszolgálat kommunikációjáról – egyenesen Győrfi Páltól

Vajon az OMSZ is egy brand? Mikor és miért jó a Mentőszolgálat kommunikációja? Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője avatta be a KommON BME Kommunikációs Szakkollégium IV. Szakmai Estjének lelkes hallgatóit arról, hogy milyen is nap, mint nap egy ekkora szervezet nevében kommunikálni.

Győrfi Pál neve és arca valószínűleg senki számára nem idegen, hiszen ő az, aki a híradók végen egy pár perces blokkban olyan esetekről tájékoztatja a nézőket, ahol mentősök beavatkozására volt szükség – szerencsés esetekben azzal a végszóval, hogy a pácienst stabil állapotban kórházba szállították.

Az OMSZ szóvivője saját magáról is elárult néhány dolgot. Egyebek mellett között azt, hogy már négyéves kora óta a mentők jelentik a szenvedélyét, így nem is meglepő, hogy már több, mint 40 éve dolgozik mentőszolgáltnál, ugyan jelenlegi munkakörét „csak” 15 éve látja el.

Az előadás azonban természetesen magáról az OMSZ rendkívül sokrétű kommunikációjáról szólt. Ennek több része is van: a televíziós megjelenés csupán az egyik alkotóeleme, mert jelen vannak az online térben is: a Facebookon, LinkedIN-en valamint Instagramon találkozhatunk velük, mindig a platformnak megfelelő tartalommal. Ezen túl magát Győrfi Pált is gyakran kérik fel, hogy rendezvényeken vegyen részt, mint műsorvezető, vagy tartson előadást az egészséges életmódról.

mentők

Ugyanakkor érdekes kérdést vet fel, hogy egy állami szervnek, van-e helye az online világban, hiszen ez is lényegében egy iroda, ami 8 órától 16 óráig működik, itt természetesen nem magáról a mentőkről beszélünk, hanem az adminisztratív részéről. Az online világ pedig lényegében akkor „indul be”, amikor egy átlagos munkanapnak vége van.

Az online felületeken megjelenő tartalomért is ők a felelősek, nem dolgoznak ügynökséggel, így, mondhatni csak fél-amatőr munkát végeznek. A posztok, képek, írások és minden más, ami megjelenik, a felületeiken egyáltalán nem ezt tükrözi, de nem is ez a fő céljuk, elvégre a közösségi kommunikáció még mindig nem a fő profiljuk. Facebookon könnyedebb hangvételű tartalommal jelentkeznek, az Instagramjukon jelenleg kis mentőautókat nyerhet az, aki a legjobb mentős képen taggeli be őket, míg a LinkedIN profiljuk azt a célt szolgálja, hogy üzleti téren erősítsék az OMSZ, úgy, mint a betegszállítás, oktatás vagy akár a rendezvénybiztosítás.

40_omsz_logo

Korunk egyik „alapvető” kelléke, a mobil applikáció pedig már készülőben van, várhatóan május végére fog eljutni a felhasználókhoz. Ezáltal remélhetőleg felgyorsul a diszpécser és a bejelentő közötti kommunikáció, a segítségével lehetőség nyílik arra, hogy sürgős esetben a telefonáló is segítséget tudjon nyújtani, amíg a mentősök ki nem érnek a helyszínre. De tervben van egy közösségi hálózat kifejlesztése is, ahol képesített önkéntesek segítenének a bajbajutottakon, amíg a „hivatásosak” ki nem érkeznek.

Persze a legvégén mindig a legfontosabb kérdés: eredményes volt a kommunikáció? Az OMSZ számára nagyon fontos, hogy egy megbízható szervezet képe alakuljon ki róluk az emberekben, hiszen, ha a szükség úgy kívánja, nem jó, ha az emberek azért teketóriáznak, mert rosszat hallottak, láttak, meséltek nekik a mentősökről.

Egy olyan szerv, mint az OMSZ lényegében brandként is funkcionál, marketing eszközöket használ, képviselteti magát a közösségi médiában, szinte mindennap jelen van a televízióban, ahol egy olyan arc képviseli már 15 éve, aki megbízhatóságot, bizalmat kelt az emberekben. Ennek ellenére továbbra is az életmentés a legfőbb céljuk, hivatásuk, így mindenképpen külön kell választani attól, hogy mikor és mit kommunikálnak.

Az interneten eltöltött időnkből szánjunk a mindennapok hőseinek is, és kövessük az OMSZ-t az online platformokon!