A hétköznapokban veled is gyakran előfordul, hogy a „minőséget” keresed az általad választott termékekben és szolgáltatásokban. A minőség szubjektív fogalom, mindenki számára mást és mást jelent, a minőségről bennünk kialakított képet értékrendünk, ízlésünk, elvárásaink és a környezetünkből érkező hatások formálják. Ennek ellenére a minőség a szervezetek versenyképességét meghatározó tényező, alapvető hatással van a vevői elégedettségre, hűségre és hosszú távú sikerességére.
A BME GTK-n eltöltött éveid során neked is lehetőséged van „minőségi tudást” szerezned. A Minőségmenedzsment alapjai c. tantárgy kötelező a kar alapszakjainak legtöbbjén. E tantárgy az elmúlt évben a felépítését, tematikáját tekintve jelentős változásokon ment keresztül. Az oktatók nemzetközi tapasztalatokra támaszkodva újították meg a tantárgyat, így számukra nem lesz idegen angolul tanítani az erre vállalkozó diákokat. Tóth Zsuzsanna Eszter egyetemi docens és Bedzsula Bálint egyetemi tanársegéd a klasszikus mester és tanítvány történetből nőtték ki magukat oktatókká.
Mindketten műszaki menedzserként végeztek, tanulmányaik során Topár József tanár úrnak meghatározó szerepe volt abban, hogy érdeklődésük a minőségmenedzsment felé fordult, és fokozatosan bekapcsolódhattak e tantárgyak oktatásába. Ők lesznek azok az oktatók, akik segíteni fognak neked, hogy a gyakorlatban is jól hasznosítható tudást szerezhess. Az előadásokat heti rendszerességű gyakorlati órák támogatják, ahol csoportmunkában kell alkalmaznotok az órán elsajátított módszereket. „Amikor egy adott minőségmenedzsment módszer alkalmazását körülírjuk, akkor első látásra nem tűnik túl nehéznek, viszont abban a pillanatban, mikor ezt csoportmunkában kell alkalmazni, a diákok szembesülnek az igazi nehézségekkel, megtapasztalják, hogy bizonyos trivialitások valójában nem is annyira triviálisak.”- mondta Zsuzsanna.
Leendő munkahelyeteken lesznek olyan feladatok, kihívások, amelyek túlmutatnak az egyéni képességeken, és megoldásuk csoportmunkában kell, hogy megvalósuljon. Próbáljuk összeállítani ezeket a gyakorlati feladatokat úgy, hogy csoportmunkát igényeljenek, hiszen a munkaerőpiacra kikerülve a hallgatóknak nagyon hamar csapatban kell dolgozniuk. Végül nem az fog számítani, amit én csináltam, vagy XY csinált, hanem amit a csoport, a team együtt, közösen tudott letenni az asztalra.”- mondta Bálint. Azoknak az alapelveknek és technikáknak, amiket megtanulhatsz az órákon és kipróbálhatsz baráti légkörben, később élesben, nagyvállalati környezetben is hasznát fogod tudni majd venni.